جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

گروه بورس: بیش از 58 هزار نفر از سهامدارن بورس تهران از ابتدای امسال تاکنون سهام 3 شرکت مهم فولادی بورس را خریداری کرده‌اند

به گزارش خبرنگار همشهری، با نگاهی به صف‌های خرید و فروش سهام در بورس تهران متوجه می‌شویم که سهام شرکت‌های فولادی بیش از 10‌روز است که با صف فروش سهامداران مواجهند اما بررسی وضعیت معاملات بورس تهران از ابتدای سال‌جاری تا کنون نشان می‌دهد که با وجود تشکیل صف‌های فروش برای این شرکت‌ها، همچنان رتبه‌های اول جدول معاملات به لحاظ بیشترین تعداد خریدار و بیشترین حجم معاملات در اختیار شرکت‌های فولادی است.ضمن اینکه سهامداران این شرکت‌ها در طول این دوره توانسته‌اند سود‌های مناسبی را از محل خرید سهام شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان و فولاد خراسان به دست بیاورند.

کارشناسان معتقدند: سهام شرکت‌های فولادی پس از یک دوره صعود اکنون دوره استراحت خود را طی می‌کنندوپس از آنکه شیب صعودی شرکت‌های فولادی به پایان رسید، اکنون در شیب نزولی قرار گرفته‌اند اما با توجه به روندسود آوری سهام این شرکت‌ها که درصورت‌های مالی آنان پیش‌بینی شده است، می‌توان از این دوره به دوره کوتاه‌مدت تعبیر کرد.

شرکت‌های فولادی حاضر در بورس تهران به ویژه شرکت فولاد مبارکه اصفهان در دوره‌های مختلف زمانی پیش‌بینی سالانه سود خود را افزایش داده‌اند و به‌دنبال پیش‌بینی‌های جدید رویکرد بازار نیز به سمت این شرکت‌ها تغییر کرده است. همزمان با عرضه سهام شرکت‌های اصل‌44 از بهمن ماه سال‌85، چهره بورس تهران به کلی تغییر کرده و از میان آنها، شرکت‌های فولادی بیش از دیگر شرکت‌های واگذار شده در معادلات بورس نقش داشته‌اند و جریان بازی بزرگان بورس همزمان با ورود این شرکت‌ها به کلی دگر گون شد به‌طوری که این شرکت‌ها توانستند نبض بازار را در دست بگیرند وطیف زیادی از سهامداران را به سوی خود جلب کنند.کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با واگذاری سهام شرکت مخابرات ایرا ن باید منتظر تغییرات جدید تری در بورس تهران باشیم و شاید موازنه قدرت در بورس تهران دچار تغییرات بیشتری شود.

خریداران فولادی
تازه‌ترین آمار دریافتی حاکی از آن است که ازابتدای سال‌جاری تا کنون3‌شرکت فولاد مبارکه اصفهان، خراسان و خوزستان پرطرفدار‌ترین سهام بورس بوده‌اند و در این مدت توانسته‌اند توجه 58 هزار نفر را به سوی خود جلب کنند.این تعداد سهامدار در طول این مدت نزدیک به 2 میلیارد سهام این 3 شرکت را خریداری کرده‌اند و توانسته‌اند سود‌های سرشاری را نیز به دست بیاورند.

آمار‌ها نشان می‌دهد که  از ابتدای امسال تا کنون تعداد 22 هزار نفر سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان را وارد سبد دارایی‌های خود کرده‌اند تا این شرکت رتبه نخست جدول معاملات را به لحاظ بیشترین تعداد خریداراز آن خود کند. پس از فولاد مبارکه اصفهان، شرکت فولاد خراسان با 19 هزار خریدار در مکان دوم جدول مبادلات بورس قرار گرفته است. فولاد خوزستان هم در طول 5 ماهه سال‌جاری نزدیک به 16 هزار خریدار داشته است.

کد خبر 60676

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز